Vanliga frågor

Vanliga frågor och svar/FAQ


Hur kontaktar jag er?
- Vår order och supporttelefon 016-400 11 33 
är öppen vardagar 9 - 17 samt lördagar 11 - 14. Kommer du ej fram på telefon så ring igen vid ett senare tillfälle eller mejla oss på info@autopartner.se

Vad kostar frakten?
- 39:- eller 59:- och fraktfritt över 1300:- inom Sverige.

Hur långa är era leveranstider?
Vi levererar vanligtvis en order inom 1-3 arbetsdagar. Vissa produktsortiment befinner sig på centrala lager och kan därför ta längre tid att leverera.

Hur länge restnoterar ni artiklar?
- Restnoterade artiklar på en order lagras max 25 dagar sen tas ordern bort automatiskt.

Kan jag skicka tillbaka en vara?
- Ja, öppet köp gäller alla produkter i 14 dagar förutom karosser, däck, fälg och batterier. Produkten skall vara i obruten orignalförpackning. Kontakta oss via mejl för en retursedel.

Finns alla produkter i butiken?
- Nej, även om en produkt står i lager så kan den befinna sig på centralt lager. Hör alltid av dig till oss innan du kommer hit för att försäkra dig om att produkten du vill ha finns i butiken.

Kan jag betala med kontanter i butiken?
- Kassan i butiken är kontantfri vi tar endast kortbetalning i butik.

Jag vill lägga till en vara på min order, hur gör jag?
- Lägg en ny order så försöker vi skicka båda ordrarna tillsammans. Fraktavgiften tar vi bort i efterhand.

Hur söker jag efter...?
Traxxas-delar: Skriv siffran 42 framför reservdelsnumret som du hittar i instruktionsboken, t.ex 42xxxx
Artikel utan artikelnummer: Sök på fabrikat och namn, t.ex FunCub landställ
Skruv och kullager: Sök på dimensionen, t.ex M3x30 eller kullager 5x10x4
Scalextric-delar: Sök på Scalextrics 4-siffriga artikelnummer Cxxxx
Kyosho-delar: Sök på Kyoshos artikelnummer K.xxxxx
Tamiya-delar: Sök på Tamiyas 5-siffriga artikelnummer
Multiplex-reservdelar: Sök på Multiplex artikelnummer MPX-xxxxxx
Arrma-delar: Sök på Arrmas artikelnummer
Axial-delar: Sök på Axials artikelnummer